5-Tips om blijvend een beter figuur, conditie en gezondheid te bereiken!

Tip 1: Zorg voor een duidelijk maar realistisch doel

Een doel zorgt voor houvast en motivatie. Als je geen doel en plan hebt, heb je niets om voor te trainen. Dat maakt het sporten minder leuk en ben je sneller geneigd om een thuis te blijven en iets anders te gaan doen. Belangrijk: maak je doel ook realistisch en bouw het op. Bijvoorbeeld: door structureel 2 tot 3 keer per week te sporten en per week 1 kg afvallen.

Tip 2: Train met een trainingsschema

Je doelstelling is bepaald. Top! Nu wil je per direct een trainingsschema hebben. Dat zorgt ervoor dat je gestructureerd werkt aan het behalen van doelstelling. Waardoor je sneller het gewenste resultaat behaalt. Zo hoef je niet elke dag na te denken wat je nu weer moet doen. Belangrijk: spits je trainingsschema vlekkeloos af op je doelstelling. Voor vetbranding heb je een ander schema nodig dan bij bijvoorbeeld spiermassa vergroten.

Tip 3: Sport met begeleiding of met een sportmaatje

Je doelstelling met bijpassend trainingsschema is helder. Mooi, dan kunnen we beginnen. En dat wil je het liefst doen met begeleiding. Dat kan goede begeleiding zijn vanuit een sportschool of een personal trainer, maar dat kan ook een vriend(in) zijn waarmee je wekelijks structureel samen gaat sporten. Mensen met kennis van fitness kunnen het verschil maken of je wel of niet tevreden bent over het resultaat.

Tip 4: Eet de juiste voeding die past bij je doelstelling

Je hebt alles voor elkaar en bent nu eindelijk gestructureerd aan het sporten. Maar de resultaten blijven achter. Dit komt 9 van de 10 gevallen door een voedingsgewoonte die niet past bij je doelstelling. Als je wil afvallen, wil je altijd net onder je dagelijkse nodige calorieën zitten. Op deze manier val je af. Eet je net zoveel als dat je lichaam aan calorieën verbrandt zal je niet afvallen. Wil je juist gespierder worden zul je meer eiwitten in je voeding moeten opnemen om je spiergroei te bevorderen.

Tip 5: Zorg voor een goede stok achter deur

Een ontzettend belangrijke. Zorg voor een stok achter deur. Een zekering dat je blijft sporten en je houdt aan je nodige voeding om je doelstelling te behalen. Iedereen ervaart moeilijke momenten gedurende het proces, hoe groter je stok hoe beter. Denk bijvoorbeeld aan een sportmaatje of vertel een vriend(in) van jouw doelstelling en vraag die om op je te letten als je voor de snackmuur staat. Juiste deze kleine dingen maken het verschil op langetermijn.

Bonus Tip: Krijg online advies met een Lidmaatschapstest! 

> Klik en beantwoord 6 vragen binnen 1 minuut

 

 

Contact

Fit & Fun Deventer
Tapijtstraat 3
7413 BZ Deventer
0570 - 62 72 97


Fit & Fun Eerbeek
Veldkantweg 12
6961 HJ Eerbeek
0313 - 65 91 91


Fit & Fun Twello
Jachtlustplein 3
7391 BW Twello
0571 - 27 48 43
Nieuw groepslesrooster vestiging Twello

Nieuw groepslesrooster vestiging Twello

Geplaatst op: 2019-09-07

Sportcentrum Fit & Fun Twello is verbouwd! We hebben ook een groepsleszaal erbij:-) Daarom kunnen we binnenkort nieuwe lessen aanbieden. Een aantal tijden van bestaande lessen zijn (iets) gewijzigd. Check de w...

Lees meer Meer nieuws
Try Out zondag 06-10 D'ter en maandag 07-10 Eerbeek en Twello

Try Out zondag 06-10 D'ter en maandag 07-10 Eerbeek en Twello

Geplaatst op: 2019-03-12

Save the date! Zondag 6 oktober zijn de Try Outs in vestiging Deventer en maandag 7 oktober in Eerbeek en Twello! Er zijn weer leuke prijzen te winnen :-) Check onderstaande flyers per vestiging en geef je snel op...

Lees meer Meer nieuws
  • Ik vind de sfeer zeer goed en gemoedelijk en als je hulp nodig hebt, word je op een prettige manier geholpen

    Ed Nijland
  • De sfeer is geweldig en de begeleiding is erg goed. Sinds ik weer bij Fit & Fun sport heb ik minder medicijnen nodig!

    Bert Kornet
  • De Synrgy360 is een actieve les met motiverende instructrices, ik ben helemaal enthousiast!

    Marriët Groot Koerkamp
  • Fit & Fun heeft een zeer complete aanbod aan apparatuur en een breed scala aan groepslessen. Kortom, voor ieder wat wils

    Oscar Claessen
  • Mijn moeder sportte toen ik jong was al bij Fit &  Fun.

    Loraine van der Hulst
  • Hier hebben ze de tijd voor je en helpen ze mee met welk resultaat je voor jezelf ook maar wil bereiken

    Marion Broeknellis
  • We hadden na 10 weken al het resultaat dat we beiden 10 kilo waren afgevallen en ons eerste doel al hadden gehaald!

    Jeroen en Lyanne Scholten
  • In maart 2018 ben ik begonnen met het Body Support programma in combinatie met 3 keer per week sporten.

    Gijs
Ed Nijland Bert Kornet Marriët Groot Koerkamp Oscar Claessen Loraine van der Hulst Marion Broeknellis Jeroen en Lyanne Scholten

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.